Notícies
Publicat el 18 de març de 202018.03.2020
CompartirComparteix al FacebookCompartir a Twitter
Versió per imprimir
Alella #Actua. Diari d'actuacions del coronavirus. DIA 1 i 2

Sota la coordinació del Comitè Municipal d'Emergències, les diferents àrees de l'Ajuntament estan treballant, presencial o telemàticament, per tal de tractar que la gestió municipal es pugui veure afectada el menys possible i  donar resposta a les necessitats de la ciutadania derivades de la situació excepcional d'alerta sanitària i les restriccions decretades per evitar la propagació del coronavirus COVID-19.

Des de l'Ajuntament ja es van establir la passada setmana diferents mesures preventives, de les quals s'ha anat informant en cada moment (i que trobareu recollides a la pàgina que recull tota la informació generada sobre aquesta pandèmia www.alella.cat/alertacoronavirus / www.alella.cat/coronavirus), que s'han vist reforçades aquest cap de setmana, després de la declaració de l'Estat d'Alarma, pel BAN MUNICIPAL amb les restriccions més importants que afecten a la ciutadania en el territori municipal i també amb el decret de mesures preventives internes en el funcionament municipal, que s'aplica des de dilluns i que comporta el treball telemàtic (a través del teletreball) del personal que no forma part del serveis essencials bàsics a la ciutadania. 

Tot i els canvis en el funcionament de treball per evitar la mobilitat i la propagació del coronavius, tot el personal municipal està dedicant els seus esforços per tractar de minimitzar els efectes que aquesta situació pot provocar a la nostra població.


Especial atenció a les persones vulnerables

  • Dilluns, 16 de març, es van posar en marxa dues iniciatives importants per tal de donar recolzament a les persones més vulnerables:
    • Promoure la creació d'una xarxa de voluntariat social per donar suport logístic i acompanyament a allò que sigui necessari. Per formar part d'aquesta xarxa cal apuntar-se a un FORMULARI. En només un dia ja s'han recollit més de 40 sol·licituds.
    • Habilitar un número de telèfon 627069628  i una adreça electrònica (alella.participació@alella.cat) perquè les persones que requereixen suport per fer les seves tasques habituals perquè són del grup de risc i no poden sortir de casa, ho comuniquin a l'Ajuntament, per tal de poder atendre les seves necessitats.
  • Dimarts, 17 de març, s'han fet trucades a les prop de 300 persones usuaris i usuàries del servei de teleassistència per saber com estan i conèixer necessitats.
  • Dimarts, 17 de març, es treballa la coordinació amb Càritas d'Alella per fer el repartiment d'aliments a domicili per a persones de risc, a través de les persones inscrites a la xarxa de voluntariat. 


Difusió de les mesures preventives als comerços

  • Dimarts, 17 de març, s'ha tornat a contactar amb els comerços del municipi per recordar-los les mesures preventives. La Policia Local fa rondes pel municipi per comprovar que es respecta el tancament d'establiments i que els que obren tenen en compte les mesures de seguretat.

Assistència per tràmits telemàtics amb l'Ajuntament

  • Per tal de facilitar a la ciutadania la realització de tràmits per Internet, l'Ajuntament ha posat en marxa un servei telefònic d'assistència per resoldre dubte a la ciutadania respecte a la realització de tràmits telemàtics amb l'Ajuntament. És el servei OAC 360. 

Mesures preventives al transport públic

  • Atenent a la resolució de la Generalitat per la qual s'incrementen les mesures preventives al transport públic amb al reducció de serveis, a partir d'aquest dimecres, 18 de març, les línies de transport urbà d'Alella es veuran afectades per aquesta reducció. Consultar els horaris a www.sagales.com 
  • El servei de taxi a demanda es manté, però només pot fer trasllats d'un únic passatger. 
  • La zona blava de l'Hort de la Rectoria és gratuïta des d'aquest dilluns, però es mantenen les restriccions a les zones d'estacionament amb limitacions horàries. 

Informació recursos sanitaris 
  • Per reorganització del servei, el Consultori Local d'Alella només obre pel matí, fins a nou avís, i el servei de pediatria es realitza únicament al CAP del Masnou.
  • Per tal de reduir les visites als centres sanitaris es recomana donar-se d'alta al servei La Meva Salut. El servei permet contactar directament amb el metge de família, descarregar receptes i fer altres tràmits i consultes de l'historial mèdic. Per donar-se d'alta només cal trucar al telèfon 900053723, de dilluns a divendres, de 8 a 20h.

Servei de deixalleria

  • La deixalleria fixa està tancada al públic, només dona atenció als serveis municipals. 
  • El servei de deixalleria mòbil ha deixat de funcionar fins a nou avís. 
Podeu consultar tota la informació sobre l'emergència sanitària a 
Pujar al principi de la pàgina