Notícies
Publicat el 23 de març de 201523.03.2015
CompartirComparteix al FacebookCompartir a Twitter
Versió per imprimir
Alella, la vinya de Barcelona
La tradició vitivinícola i la ubicació privilegiada són els dos elements destacats de la nova marca turística d'Alella

Alella, la vinya de Barcelona “Alella, la vinya de Barcelona" és la nova marca turística d'Alella, amb la qual el municipi aspira a convertir-se en un referent com a destinació d'enoturisme dins i fora de Catalunya. La nova marca resalta dos dels principals valors del poble: el paisatge i la cultura vitivinícola, i la privilegiada i estratègica ubicació a tocar de la capital catalana, un potent referent turístic a nivell mundial.
"Vincular la marca Alella a la marca mundial Barcelona és una associació imbatible, és una gran sort que hem d'aprofitar”, va dir la regidora de Promoció d'Alella, Cristina Xatart, a l'acte de presentació de la marca celebrat divendres, 20 de març, al celler Alella Vinícola. La regidora va reconèixer que “el mercat de l'enoturisme comença a estar molt madur i per fer-nos un forat hem de jugar a fons les nostres virtuts i els nostres avantatges competitius”.

La imatge i les diferents aplicacions de la nova marca són obra de la dissenyadora Regina Puig i es complementen amb una gràfic,  més amable i divertida, de turisme familiar que pretén d'una banda reforçar el sentiment de pertinença dels alellencs i alellenques i d'altra posicionar el poble com Marca familiaruna destinació atractiva per visitar en família. La marca familiar és un pas més dins de les accions de desenvopament de propostes i experiències per viure en família promogudes per l'Ajuntament: ja sigui per conèixer el patrimoni cultural amb les visites familiars guiades de l'itinerari “Alella, 1.000 anys d'història”, descobrir el patrimoni natural, amb les sortides  "El Parc de la Serralada Litoral des d'Alella”, o bé experimentar amb els cinc sentits els diferents cicles de la vinya i el vi amb l'Enotast i la variant infantil dels tallers d'enoturisme del Mostast.

Les dues marques, la genèrica i la familiar, es complementen amb un vídeo promocional que, a més d'ensenyar l'essència del municipi, tracta de transmetre les diferents sensacions i emocions que es poden experimentar al poble. El vídeo ha estat elaborat per l'empresa Sinera Cultura.

L'alcalde d'Alella, Andreu Francisco, va cloure l'acte destacant que la marca turística “és una nova acció que ens ha de permetre en els propers quatre anys posicionar-nos com a un dels referents de l'enoturisme a Catalunya”. 

Alella, la vinya de Barcelona

Premi Alella a la Millor Iniciativa d'Enoturisme
La presentació de la marca i del vídeo promocional es va fer divendres, 20 de març al celler Alella Vinícola, en el marc de l'acte de lliurament del Premi Alella a la Millor Iniciativa d'Enoturisme. Aquesta concurs pretén fomentar que les empreses i professionals del sector turístic —cellers, restaurants, allotjaments, botigues especialitzades de vi i d'altres promotors privats de turisme— dissenyin nous productes enoturístics. El projecte Tast Mediterrani presentat pel celler Alella Vinícola va ser la proposta guanyadora i rebrà un premi de 2.500 euros. La iniciativa pretén atreure visitants de Barcelona al municipi, a partir d'un tast de vins amb un veler des del Port Olímpic de Barcelona al Port del Masnou, i una visita al celler.  

Mireu el vídeo de l'acte de presentació

Pujar al principi de la pàgina