Itinerari de les
    Dificultat
    Mitjana
    Accés

Es pot accedir al nucli de Mas Coll amb transport públic o amb vehicle  privat per estalviar-vos el tram urbà de l'itinerari.

Anar-hi

Itineraris
  • En aquest itinerari hi trobaràs…
  • Font del Fonoll · Font de l'Esquerda · Font de l'Eucaliptus · Font del Safareig · Barraques de vinya · Pi Bord · Alzinars i pinedes · Vistes panoràmiques

• itinerari de les fonts d'Alella

• Aquest itinerari consta de dos trams diferenciats: el primer transcorre per tram urbà, des de Can Lleonart fins al carrer Vallespir (Urb. Mas Coll). En aquest primer podrem gaudir de bones vistes de la vinya de Can Sans o d'edificis emblemàtics com la Torre del Governador.

El segon tram s'inicia al carrer Vallespir, entrant a la zona verda del Torrent del Fonoll. La font que li dóna el nom la trobarem al cap de pocs minuts, al lateral d'una explanada amb taules i bancs. Seguint el camí principal, sota un bosc mixt de pi i alzina, amb espècies de sotabosc típicament mediterrànies, arribarem al Pi Bord, arbre d'interès local i comarcal. Aquí virem clarament a la dreta, trobarem una petita barraca de vinya, i enfilarem progressivament cap a la Font de l'Esquerda, que queda dins d'una galeria excavada a la roca. Seguint les marques de l'itinerari arribarem a la Font dels Eucaliptus i més endavant, en clara pujada, a la del Safareig, l´última de les que veurem. Una mica més endavant hi ha més barraques de vinya, connectades entre elles, i després de diverses ziga-zagues arribarem a la pista carenera, per on passa el GR-92, que agafarem cap a l'esquerra i sempre per la pista principal, arribarem a les vinyes de sota el Turó de Galzeran i al coll de la carena divisòria amb Tiana. Al coll girem a l'esquerra i després d'un primer tram de pista hem d'agafar un petit corriol que s'enfila abruptament i ressegueix la carena, amunt i avall, fins al Mirador dels Nou Pins. En tot aquest tram les vistes sobre el mar, el Baix Maresme, les muntanyes litorals i la conurbació metropolitana són espectaculars. En dies clars es poden identificar també els massissos del Montseny i Montserrat. Des del mirador haurem de recular uns cent metres fins al dipòsit d'aigua, agafar la pista que baixa cap a la dreta i prendre la que va a l'esquerra abans d'arribar a les cases del nucli de Can Magarola. Seguint la pista, que fa diversos revolts i algun tram curt de pujada, arribarem al carrer Vallespir, una mica més amunt de l'entrada al torrent del Fonoll per on hem passat abans. Només ens faltarà desfer el camí per arribar a Can Lleonart.

Nota: es pot accedir al nucli de Mas Coll amb transport públic o amb vehicle per estalviar-vos el tram urbà de l'itinerari.

Pujar al principi de la pàgina