Escrit AA-CUP abril de 2017. "El pas pel carrer Lleida"

Alternativa per Alella-CUP

Alternativa per Alella vam presentar alˇlegacions al projecte d’urbanitzaciķ  del carrer Lleida, punt crític de pas i coll d’ampolla en la connectivitat del centre urbā amb les urbanitzacions de Mar i Muntanya, Can Teixidķ, la Soleia; amb l’escola pública de la Serreta, la carretera Nacional II i la platja.

El projecte d’obres, 120.000€, és incomplert i fa afirmacions que confronten amb la realitat com: “Tant  la  circulaciķ  de  vianants  com  de  vehicles  es  molt  baixa  a  la  zona” i “ārea urbana, amb vials de trānsit tant d’anada com de tornada, sense pendents massa pronunciats” quan es conegut que és un vial d’alta freqüentaciķ i que presenta uns colzes que sķn un perill tant per als vianants com per als propis vehicles que circulen en ambdues direccions. O i més atenent al pendent del carrer la Vinya i la poca visibilitat en l’encreuament amb l’Avinguda d’Alella, on els vehicles aparcats esdevenen un mur visual afegit. 

D’acord amb el calendari del PAM el camí escolar de la Serreta hauria d’estar essent ja una realitat en el període 2016-2017, i per aixō a més d’insistir en la seva execuciķ (que va tard) demanem també que s’inclogui des de ja mesures com senyalar i sobreelevar un pas d’acord amb el recorregut peatonal normal cap a les voreres del carrer la vinya, afavorir una ilˇluminaciķ del carrer que permeti també la ilˇluminaciķ indirecta del camí de terra que s’utilitza habitualment (fins la urbanitzaciķ  definitiva de l’āmbit) i estudiar incorporar senyals de camí escolar, fonts i altres elements, no només per als nens sinķ per la millorar de la mobilitat i passeig a peu i en bicicleta dels veīns del sector i de la resta del poble refermant així la continuītat del municipi cap als barris de mar i trencant amb el model de mobilitat dissenyada prioritāria, i quasi exclusivament, per al cotxe. Finalment, aprofitant que s’obrien rases també demanāvem el soterrament de la línia ačria de telefonia,i la resta de cables que embruten el cel de l’entorn.

Les alˇlegacions, com ve essent habitual, foren desestimades en la seva totalitat, perō considerem necessari que malgrat aixō, es repensi la urbanitzaciķ de l’āmbit i s’actuī. 

Si bé certament a cap conductor li agraden els ressalts ni les limitacions d’aparcament entenem que hi ha āmbits en que la comoditat del vehicle s’ha d’adaptar a la prioritāria funcionalitat i seguretat de l’espai, com en el cas que ens ocupa, que ben pensat i executat pot servir per recosir un dels espais del poble que la successiva urbanitzaciķ i prioritzaciķ del transport privat ha anat malendreįant.

Informaciķ publicada el 17 de maig de 2017