Portada|Ajuntament|Òrgans de govern
 
Versió per imprimir
Òrgans de govern

Hi ha diversos tipus d’òrgans, cadascun amb les seves pròpies funcions i el seu particular règim de funcionament.

Són òrgans necessaris a tots els ajuntaments: l'alcalde, el Ple, els tinents d’alcalde i la comissió de comptes. Si el municipi té més de 5.000 habitants, com és el cas d'Alellla, també formen part dels òrgans de govern la Junta de govern local i les comissions informatives.

  • EL PLE MUNICIPAL: El Ple està integrat per tots els regidors. Celebra sessions ordinàries i extraordinàries, que són públiques. Entre altres funcions li correspon l’aprovació de totes aquelles matèries que requereixen una majoria especial, l’aprovació de reglaments i d’ordenances fiscals, determinar les formes de gestió dels serveis públics, l’aprovació del pressupost, l’aprovació de la plantilla i les relacions de llocs de treball, l’aprovació de projectes i la contractació d’obres i serveis quan superen el 10% dels recursos ordinaris del pressupost, etc.
    El Consistori d’Alella està format per 13 regidors i regidores. La seva composició, després de les eleccions locals del 26 de maig de 2019, és la següent: 7 regidors i regidores d’ERC+SxA, 2 de JxCAT-JUNTS, 1 d'alternativa per Alella-CUP, 1 de Gd'A, 1 de Ciutadans i 1 d'Alella Primer-PSC.

    Les sessions ordinàries del Ple municipal es celebren amb periodicitat mensual, l'últim dijous de cada mes a les 19.30 hores, a la Sala de Plens de l'Ajuntament. Les sessions són obertes a tots els ciutadans i ciutadanes que desitgin assistir-hi.

    Composició del Ple:
    Tots els regidors/es del consistori.

    Documents del Ple:
    Ordres del dia
    Actes dels Plens
    Mocions del Ple

  • LA JUNTA DE GOVERN LOCAL
    La  Junta de Govern Local és presidida per l'Alcalde i integrada per les tinències d’alcaldia i altres regidors/es del Consistori. Les seves funcions són les que els delega el Ple i l’alcalde. El nombre màxim de membres de la Junta de Govern és un terç dels regidors/es. Els altres regidors/es del consistori que no són membres de la Junta de Govern poden ser convidats per l’alcalde però hi assisteixen amb veu però sense vot.

    Les sessions ordinàries de la Junta de Govern se celebren amb periodicitat setmanal, el dijous a les 18.30h, a la Sala de Juntes de l'Ajuntament.  Les sessions ordinàries de la Junta de Govern Local no són obertes a la ciutadania, si ho són les sessions extraordinàries i obertes al públic en que se celebren de forma períodica per a l'aprovació de preus públics. 

    Composició de la Junta:
    Alcalde: Marc Almendro Campillo (ERC+SxA)
    Maria Teresa Vilaró Comàs (ERC+SxA), Israel Payà Todolí (ERC+SxA), Xènia Matas Castany (ERC+SxA) i Laura Ribalaiga Prats (ERC+SxA)

    Delegacions d'atribucions a la Junta de Govern Local (aprovada al Ple del 27 de juny de 2019)

    Recull d'acords de la Junta de Govern Local

  • COMISSIONS INFORMATIVES
    Les comissions informatives són òrgans complementaris de l'Ajuntament que tenen per funció l'estudi, l'informe o la consulta dels assumptes que hagin de ser sotmesos a coneixement del Ple Municipal.
    Les comissions informatives poden ser ordinàries o especials i tots els grups municipals tenen dret a incloure en les comissions, com a mínim, un dels seus membres. La comissió informativa es reuneix habitualment una setmana abans del Ple Municipal. 

    Les sessions ordinàries de la Comissió Informatives es celebren amb periodicitat mensual, el penúltim dijous de mes a les 19.30h (una setmana abans de cada sessió plenària), a la Sala de Plens de l'Ajuntament.

  • Composició de la Comissió Informativa:
    Tots els regidors/es del consistori.
  • COMISSIÓ ESPECIAL DE COMPTES
    El Ple extraordinari de l'Ajuntament d'Alella celebrat el 9 de juliol de 2015 va aprovar la creació de la Comissió Especial de Comptes, un òrgan encarregat de l'examen, estudi i informe dels comptes anuals de la Corporació, integrades pel compte general del pressupost, el compte de l'administració del patrimoni, el compte de valors independents i auxiliars del pressupost i els comptes de d'entitats o organismes municipals de gestió.
    Els acords adoptats per la Comissió s'efectuaran mitjançant vot ponderat en funció del nombre de regidors que cada grup polític tingui al Ple Municipal.
    A més de les sessions necessàries per a l'aprovació dels comptes anuals de la Corporació, es convocarà una sessió ordinària la segona quinzena del mes de setembre per avaluar l'evolució dels comptes durant el primer semestre de l'any.

    Composició de la Comissió Especial de Comptes:
    La Comissió estarà presidida per l'alcalde o el regidor en qui delegui, i en formarà part un representant de cada grup polític municipal, designat per aquest mitjançant un escrit dirigit a l'alcalde.

    Constitució i funcionament de la Comissió Especial de Comptes (aprovada al Ple del 27 de juny de 2019) 

  • ÒRGANS COMPLEMENTARIS: A banda dels òrgans necessaris, hi pot haver una organització complementària: la Junta de portaveus, els Consells sectorials, els Consells territorials, els Òrgans de participació ciutadana, la Junta local de seguretat, etc

    • LA JUNTA DE PORTAVEUS: La Junta de Portaveus és l’òrgan municipal complementari constituït sota la presidència de l’alcalde per tots els portaveus dels grups municipals. Correspon a la Junta assessorar l’alcalde en qüestions d’ordre del Ple municipal, donar la seva opinió sobre assumptes de competència municipal o supramunicipal, i assessorar l’Alcaldia, sense que la seva opinió tingui caràcter vinculant. Aquesta reunió no té una periodicitat establerta. La junta de portaveus de l'actual consistori està formada per: Marc Almendro Campillo (ERC+SxA), Esteve Garcia-Ossorio Barrosso (JxCAT-JUNTS), Mark Ullod López (Alternativa per Alella-CUP), Josep Bardés Conesa (Gent d'Alella), Susana Alonso Ortiz (Ciutadans), Cristóbal Zueras Rosales (Alella Primer-PSC). 
    • ÒRGANS DE PARTICIPACIÓ CIUTADANA 
Pujar al principi de la pàgina