Notícies
L'Institut Catalā de la Salut posa en marxa un nou sistema centralitzat d'atenciķ continuada a domicili als municipis d'Alella, Teiā, Tiana i El Masnou
El dispositiu s´activarā amb una trucada al 061 CatSalut Respon.

061Des del 16 de juliol l’atenciķ continuada domiciliāria als municipis d’Alella, Tiana, Teiā, Ocata i el Masnou és atesa de forma centralitzada des d’un equip d’atenciķ domiciliāria de l’Institut Catalā de la Salut (ICS), com ja venia passant a la resta de municipis del Maresme. Aquesta atenciķ cobrirā la franja horāria de dilluns a divendres de 20 a 8h, els dissabtes des de les 17h a les 8h, i els diumenges i festius de 8h a 8h. D’aquesta manera queda coberta tota la demanda d’atenciķ continuada urgent fora de l’horari habitual dels centres d’atenciķ primāria.

El nou model integra del tot l’atenciķ domiciliāria amb els circuits de l’atenciķ primāria i, conseqüentment, millora la continuītat assistencial i la seguretat del pacient, ja que el metge té accés a la seva histōria clínica i farmacolōgica en el moment de la visita.

El ciutadā, per tal de demanar assistčncia, haurā de trucar al 061 CatSalut Respon. Quan hi truqui, segons el seu estat de salut, aquest servei activarā un metge a domicili o una ambulāncia d’Emergčncies Mčdiques, si així es requereix.

Cal recordar que el 061 CatSalut Respon, estā format per un equip de més de 200 professionals format per metges, infermers i tčcnics. El 061 CatSalut Respon és un servei multicanal (telčfon, correu electrōnic, web, xat o APP) amb el qual es pot contactar les 24 hores del dia, els 365 dies de l’any. El 061 CatSalut Respon té la capacitat de realitzar trāmits administratius, resoldre problemes i dubtes de salut, adreįar al ciutadā al centre de salut més adient, o bé activar un metge a domicili, una ambulāncia o un helicōpter medicalitzat del SEM, en cas que sigui necessari.

FONT: Institut Catalā de la Salut (Generalitat de Catalunya) 

Més informaciķ en aquest enllaį

Informaciķ publicada el 19 de juliol de 2018