Servei de notificaciˇ electr˛nica

La notificaciˇ electr˛nica Ús aquella que es practica per mitjans electr˛nics sempre que la persona interessada estigui obligada legalment o, sense estar obligada, hagi expressat el seu consentiment per a qualsevol dels procediments administratius tramitats en l’Ajuntament. Les persones interessades no obligades legalment poden acceptar rebre notificacions electr˛niques de forma general, per a tots els trÓmits.

L'article 14.2 de la llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu com˙ de les administracions p˙bliques regula els subjectes obligats a relacionar-se a travÚs de mitjans electr˛nics amb les administracions p˙bliques per efectuar qualsevol trÓmit d'un procediment administratiu. Aquests subjectes sˇn els segŘents:

  • Les persones jurÝdiques.
  • Les entitats sense personalitat jurÝdica.
  • Les persones que exerceixin una activitat professional per a la qual es requereix la col.legiaciˇ obligat˛ria, per als trÓmits i actuacions que portin a terme amb les administracions p˙bliques en l'exercici de l'activitat professional esmentada. En tot cas, dins d'aquest colĚlectiu s'hi entenen inclosos els notaris i registradors de la propietat i mercantils.
  • Les persones que representin un interessat que estigui obligat a relacionar-se electr˛nicament amb l'Administraciˇ.
  • Els empleats i les empleades de les administracions p˙bliques per als trÓmits i actuacions que efectu´n amb elles per la seva condiciˇ d'empleat p˙blic, tal com determini reglamentÓriament cada Administraciˇ.

╔s indispensable disposar d’una adreša electr˛nica i facilitar-la per tal de poder ser notificat per mitjans electr˛nics i ha de complir els requisits legalment previstos.

El sistema de notificacions emprat per l’Ajuntament d’Alella Ús l’e-Notum. Un cop la notificaciˇ es troba a dins el sistema, s’envia un correu electr˛nic a l’adreša electr˛nica de la persona interessada en el que se l’avisa de la data i hora en quŔ la notificaciˇ estÓ disponible a l’e-NOTUM.

L'e-Notum Ús un servei que permet realitzar notificacions i comunicacions d'actes administratius (resolucions, decrets, etc) per mitjans electr˛nics, amb totes les garanties jurÝdiques que estableix la normativa vigent.

Per poder accedir a les notificacions o comunicacions electr˛niques, la persona interessada ha d'identificar-se mitjanšant alg˙n dels dos mecanismes segŘents:

a) mitjanšant un certificat electr˛nic reconegut per l’AgŔncia Catalana de Certificaciˇ (CATCert), Ús a dir, un idCAT, e-DNI, T-CAT o el Camerfirma per empreses. Els certificats electr˛nics de la FNMT (Fßbrica Nacional de Moneda y Timbre) tambÚ sˇn vÓlids. La llista de certificats reconeguts pot consultar-se en aquest ENLLAă.

b) mitjanšant una contrasenya d'un sol ˙s, que s'enviarÓ a l'adreša de correu electr˛nic i al dispositiu m˛bil indicats en la sol.licitud.

Enllaš:

  •  AccÚs al sistema de notificacions e-Notum